Effektiv kontraktshåndtering med Adminflow

Effektiv kontraktshåndtering med Adminflow

Posted by:
Monica Eriksen
on
June 30, 2023

Kontraktshåndtering er en essensiell del av det administrative arbeidet i alle bedrifter, og med Adminflow kan du sikre en enklere, mer effektiv og ikke minst digitalisert kontraktshåndteringsprosess for din bedrift.

Å ha kontroll over kjøper- og leverandørkontrakter kan være en stadig utfordring. De fleste selskaper har langt flere kontrakter enn de er klar over. Disse kontraktene kan være skjult i innbokser, lokale filmapper, fellesmapper og er heller ikke sentralisert. Det er vanskelig å søke etter kontraktnr og vanskelig å finne kontrakten du leter etter.

Du må ofte lese gjennom hele kontrakten for å finne informasjonen du er på jakt etter. Forsøk å finne utløpsdatoen på leiekontrakten din i Kristiansand for eksempel. Med Adminflow har du alt dette lett tilgjengelig og den viktigste informasjonen er enkel å finne uten at du må lese over hele avtalen.

Dokumentasjon og informasjon kan gå tapt, og kontrakter blir fornyet uten at dere ønsker fornyelse. Dette kan føre til at teamet mangler viktig informasjon som trengs for å kunne lage effektive prognoser og opprettholde kostnadskontroll.

Digitalisering av kontraktshåndtering blir stadig viktigere, og med riktig system kan det være en game changer for din bedrift. Her er seks fordeler du får med det digitale kontraktshåndteringsverktøyet vi har utviklet i Adminflow:

  1. Sentralisert lagring og tilgang
    Med Adminflow kan alle kontrakter lagres på ett sted - i skyen. Den sentraliserte lagringen gjør det enkelt å organisere, indeksere og søke etter kontrakter når det er nødvendig. Du trenger ikke lenger å lete gjennom papirdokumenter eller ulike datalagringssystemer. Ved å ha alle kontraktene samlet på ett sted, kan alle berørte parter få tilgang til kontraktene og eventuelle tilhørende dokumenter uavhengig av hvor de befinner seg geografisk.
  2. Bedre kontroll og sporbarhet
    Adminflow gir organisasjoner bedre kontroll over kontraktsprosessen. Verktøyet sporer status, varsler om viktige hendelser og frister, og opprettholder en tydelig historikk. Dette gir bedre innsikt og oversikt over kontraktene, inkludert når de ble opprettet, endret, signert og fornyet. Med en fullstendig oversikt kan du effektivt styre kontraktenes livssyklus og sikre at alle trinnene blir fulgt opp i tide.
  3. Risikoreduksjon og etterlevelse
    Et sikkert digitalt kontraktshåndteringsvørktøy hjelper deg med å håndtere risiko og sikre etterlevelse av forskrifter, lover og kontraktsmessige forpliktelser. Verktøyet i Adminflow kan generere påminnelser om viktige frister, automatisere varslinger om fornyelser eller revisjoner, og sikre at all nødvendig informasjon og dokumentasjon er tilgjengelig for revisjoner og juridiske formål.
  4. Bedre samarbeid og kommunikasjon
    Adminflow muliggjør enklere samarbeid og kommunikasjon mellom ulike interessenter i kontraktsprosessen. Ved å tillate deling av kommentarer, notater og dokumenter kan verktøyet sikre at alle relevante parter er involvert og oppdatert i kontraktsforhandlinger og gjennomgang. Dette fremmer effektivt samarbeid og bidrar til å unngå misforståelser.
  5. Innsikt og rapportering
    Verktøyet i Adminflow kan generere rapporter basert på kontraktsdata. Dette gir innsikt i kontraktsporteføljen, som antall kontrakter, verdier, viktige vilkår og risikoområder. Slik data kan være nyttige for strategisk planlegging, beslutningstaking og evaluering av kontraktsytelse. Ved å ha tilgang til et slikt verktøy kan din bedrift bedre forstå egen kontraktsportefølje og ta informerte beslutninger.
  6. Effektivisering av arbeidsflyt
    Med Adminflow automatiseres og strømlinjeformes prosessen med opprettelse, godkjenning, signering og oppfølging av kontrakter. Verktøyet reduserer manuelle oppgaver, øker effektiviteten og minimerer muligheten for menneskelige feil. Ved å spare tid og ressurser kan organisasjoner fokusere på andre viktige oppgaver og oppnå bedre resultater.
Et sted for alle dine kontrakter


Med Adminflow på laget er det enkelt å lagre og tilgjengeliggjøre alle typer kontrakter på en sikker plattform, som forenkler prosessene, reduserer kostnader og gir bedre kontroll over kontraktsadministrasjonen. Med Adminflow kan virksomheter ta full kontroll over sin kontraktsadministrasjon og oppnå bedre resultater i dagens konkurranseutsatte marked.

Du kan også være interessert i disse

December 20, 2023
Oppdateringer og Forbedringer: En Ny Milepæl for Vårt Produkt

Vi er glade for å kunngjøre en rekke spennende oppdateringer og forbedringer i vårt produkt for å gjøre din opplevelse enda bedre. Her er en oversikt over de nye funksjonene.

Les mer
December 20, 2023
Adminflow styrker laget med Chief Operating Officer

Adminflow, en ledende leverandør av forenklet bedriftsadministrasjon, kunngjør Stefan Okstveit som ny Chief Operating Officer (COO). Med over 25 års erfaring som growth hacker og merkevarebygger, vil Okstveit spille en nøkkelrolle i utviklingen av Adminflows operasjonelle og kommersielle strategier.

Les mer
August 23, 2023
Release av ny funksjonalitet i Adminflow

Vi har ikke ligget på latsiden i sommer og har mange spennende nyheter å komme med. Her finner du en oversikt over de nyeste releasene vi har sluppet nå i august.

Les mer
June 30, 2023
Effektiv kontraktshåndtering med Adminflow

Kontraktshåndtering er en essensiell del av det administrative arbeidet i alle bedrifter, og med Adminflow kan du sikre en enklere, mer effektiv og ikke minst digitalisert kontraktshåndteringsprosess for din bedrift.

Les mer
June 29, 2023
En guide til Åpenhetsloven og hvilke selskaper den gjelder for

I dagens moderne samfunn er åpenhet og gjennomsiktighet avgjørende for tillit mellom selskaper og deres interessenter. I Norge har Åpenhetsloven blitt innført for å sikre at større virksomheter opererer med høy grad av transparens. I dette blogginnlegget vil vi se nærmere på hvilke selskaper loven gjelder for og hvilke kriterier som må oppfylles.

Les mer
October 5, 2022
Forenklet rapportering for selskaper med mange SPVer

Adminflow har lenge vært populært for holdingsselskaper og andre enkle strukturer for rapportering av aksjonærregisteroppgave og lagring av viktige dokumenter. Nylig har vi sett at vi også i stadig økende grad er aktuelle for eiendomsselskaper med mange selskaper (eiendommer) i porteføljen.

Les mer